June 29, 2023

FAD jaarverslag 2022

Waarschuwingsregister helpt interne fraude buiten de deur te houden

Sterk beroep op aanpassingsvermogen, creativiteit, onzekerheid en lange adem van Retailsector

Jaarverslag 2022

Met veel genoegen biedt het bestuur van de stichting Fraude Aanpak Detailhandel (FAD) het jaarverslag 2022 aan. Dit jaar in digitale vorm. Het jaar 2022 dat opnieuw in de opstart in het teken stond van een sterk beroep op aanpassingsvermogen, creativiteit, onzekerheid en een lange adem en dit had niemand verwacht. Daarmee ging de detailhandel op zoek naar het nieuwe normaal. De ontwikkelingen waren ook van invloed op interne fraude binnen de sector. Meer hierover leest u terug in het jaarverslag 2022.

Inmiddels is het Waarschuwingsregister dus al ruim 15 jaar actief. Uit de cijfers die in dit jaarverslag blijkt dat het werk van de FAD ervoor zorgt dat de schade als gevolg van interne fraude sterk wordt teruggedrongen. De werking van het register betekent immers dat de schade in het bedrijf waar de fraude plaatsvindt wordt beperkt en voor de toekomst wordt voorkomen bij andere deelnemers. Het register heeft een dubbele werking: preventief en repressief. Hier plukken de winkelier en zijn personeel de vruchten van.